koncert Orkiestry Kameralnej Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy Capella Bydgostiensis

///koncert Orkiestry Kameralnej Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy Capella Bydgostiensis
Ładowanie Wydarzenia

Wójt Gminy Stare Babice – Sławomir Sumka serdecznie zaprasza na koncert Orkiestry Kameralnej Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy Capella Bydgostiensis pod batutą Bernarda Chmielarza

 

Koncert został dofinansowany ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego

 

Już 26 czerwca br. nastąpi uroczyste otwarcie sezonu letniego w gminie Stare Babice w ramach którego odbędzie się koncert Orkiestry Kameralnej Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy Capella Bydgostiensis pod batutą Bernarda Chmielarza upamiętniający 100. Rocznicę urodzin Astora Piazzolli oraz uroczyste wręczenie nagrody „Babinicz 2019”.

W programie koncertu zostaną wykonane najsłynniejsze utwory kompozytora, w tym Libertango, Oblivion oraz znane arie z operetek i musicali. Nie zabraknie również popularnych i pięknych utworów rodziny Straussów, które od XIX w. rozbrzmiewają i zachwycają na całym świecie.  Na scenie wystąpi 30 osobowa Orkiestra Kameralna pod batutą Bernarda Chmielarza – kompozytora, aranżera, dyrygenta i instrumentalisty, partie solowe zostaną wykonane przez Martę Ustyniak-Babińską – znakomitą sopranistkę, której. występy wzbudzają podziw melomanów. Z orkiestrą wystąpi również znany akordeonista Rafał Grząka, laureat ponad 35. międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów akordeonowych. Występował z orkiestrami Filharmonii Narodowej i Opery Narodowej w Warszawie, Filharmonii Lwowskiej pod batutą takich dyrygentów, jak Lucas Vis, Maja Metelska, Kazimierz Dąbrowski, Janusz Przybylski, Andrzej Rosół, Krzysztof Urbański, Wojciech Rajski, Nikola Kołodziejczyk, Alejo Perez, Akiki Bassem, Tomasz Radziwonowicz. Od lat żywo uczestniczy w życiu artystycznym Stowarzyszenia Akordeonistów Polskich, a swoimi koncertami otwiera festiwale i konkursy. Stale koncertuje w Polsce i na świecie, a współcześni kompozytorzy powierzają mu prawykonania utworów na bandoneon i akordeon. Jesteśmy przekonani, że koncert pozostawi niezapomniane wrażenia i będzie prawdziwą ucztą dla duszy i ciała. Wstęp na koncert będzie bezpłatny i dostępny dla całej społeczności lokalnej gminy Stare Babice, a w trosce o bezpieczeństwo widzów zostanie zorganizowany zgodnie z wytycznymi dotyczącymi organizacji wydarzeń kulturalnych i obowiązującymi w dniu koncertu.

 

Bernard Chmielarz – ur. 1.03.1958 r., kompozytor, aranżer, dyrygent i instrumentalista; absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina). Od 1985 do 1986 pracował jako kontrabasista, najpierw w Orkiestrze Polskiego Radia i Telewizji w Warszawie, a potem w latach 1986 – 2007 w Orkiestrze Symfonicznej

Filharmonii Narodowej. Jako instrumentalista i dyrygent współpracował z teatrami warszawskimi, m.in. Teatrem Polskim, TeatremWspółczesnym, Teatrem Ateneum i Teatrem Narodowym.

W 2005 roku wraz z reżyserem Jackiem Kęcikiem i pianistą Waldemarem Malickim rozpoczął pracę nad muzycznym programem telewizyjnym „Co tu jest grane?”, który dwa lata później przeobraził się w znany show muzyczny „Filharmonia Dowcipu”, emitowany regularnie na antenie Telewizji Polskiej.

Bernard Chmielarz jest kierownikiem muzycznym, dyrygentem, autorem wszystkich aranżacji i kompozycji wykorzystywanych w  tym programie. Spektakle „Filharmonii Dowcipu” były wielokrotnie prezentowane w Telewizji Polskiej (m.in. pod tytułem „Laskowik Malicki”), dziesiątkach koncertów w Polsce (2007-2020) oraz na Międzynarodowym Festiwalu “Fringe” w Szkocji (2014), a także

podczas trasy koncertowej po Chinach (2017).

Bernard Chmielarz prowadził i przygotowywał dla TVP wiele koncertów okolicznościowych m. in. Gale Mistrzów Sportu (2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012), Galę z okazji 100-lecia Polskiego Kina czy spektakl o Marku Grechucie. Bernard Chmielarz był kierownikiem muzycznym Festiwalu Piosenki w Opolu (2010). Współpracował także z kompozytorem Kenji Kawai dla którego zorkiestrował muzykę do polsko-japońskiego filmu „Avalon” (2000) w reżyserii Mamoru Oshii. Bernard Chmielarz jest autorem setek aranżacji, z których wiele zostało nagranych i wydanych na płytach CD. Wśród nich

wyróżnić można m. in. utwory Villa Lobosa nagrane przez orkiestrę kameralną Academy of Saint Martin of the Fields pod dyrekcją José Marii Florencio z gitarzystą Krzysztofem Mesingerem (Melodia Sentimental, 2013) czy opracowania utworów Astora Piazzolli napisane również dla Krzysztofa Meisingera i nagrane z orkiestrą Sinfonia Varsovia (Astor, 2016) i Capellą Bydgosiensis (Soledad, 2009). Po aranżacje Bernarda Chmielarza często sięga również pianista Waldemar Malicki, m.in. na płycie El Tango z muzyką Astora Piazzolli na fortepian i orkiestrę.  W zakresie opracowań autorskich uwagę przyciągają skomponowane w roku Chopinowskim 2010 Tanga na fortepian i kwintet smyczkowy na motywach tematów Fryderyka Chopina (m.in. Walca cis-moll, Preludium e-moll) Wśród kompozycji autorskich, orkiestrowych i kameralnych Bernarda Chmielarza należy wymienić: Parafrazę Mazura ze Strasznego Dworu Stanisława Moniuszki na fortepian i orkiestrę smyczkową (2019), Ostinato na orkiestrę smyczkową (2003), Introdukcję i allegro na orkiestrę smyczkową (2002), Dźwięki Europy. Suitę instrumentalną na 9 instrumentów (2003), Piano Trio (2002), Crazy Taxi Driver’s Song na saksofon sopranowy/klarnet i fortepian (2004), Kurdeweil na saksofon altowy i fortepian (1998), Piosenki dla dzieci do słów Ewy Zelenay (1997) czy Suitę Kolęd w stylu różnych kompozytorów na fortepian i orkiestrę symfoniczną (1999) zamówioną przez Filharmonię Narodową w Warszawie.

Z kolei dla olszyńskiego zespołu Pro Musica Antiqua Bernard Chmielarz skomponował wielokrotnie wykonywane i nagrane na płytach CD cykle miniatur instrumentalnych i pieśni do słów Krzysztofa D. Szatrawskiego: Suita Mazurska na sopran flet, obój, fagot i klawesyn, i inne utwory instrumentalne: Zamkowa Fraszka, Leśna Fantazja oraz Przedpołudnie Fauna na flet i marimbę (2019).

 

 

Rafał Grząka: akordeonista; ur. 18 lutego 1984, Ełk. Ukończyl Akademię Muzyczną F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Klaudiusza Barana. Jest laureatem ponad 35. międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów akordeonowych. Jest również absolwentem Policealnego Studium Jazzu w klasie akordeonu jazzowego, prowadzonej przez Andrzeja Jagodzińskiego. Obecnie jest adiunktem, doktorem w klasie akordeonu UMFC. Występował z orkiestrami Filharmonii Narodowej i Opery Narodowej w Warszawie, Filharmonii Lwowskiej pod batutą takich dyrygentów, jak Lucas Vis, Maja Metelska, Kazimierz Dąbrowski, Janusz Przybylski, Andrzej Rosół, Krzysztof Urbański, Wojciech Rajski, Nikola Kołodziejczyk, Alejo Perez, Akiki Bassem, Tomasz Radziwonowicz. Od lat żywo uczestniczy w życiu artystycznym Stowarzyszenia Akordeonistów Polskich, swymi koncertami otwiera festiwale i konkursy. Udziela się jako muzyk sesyjny w Polskim Radiu i Telewizji oraz w stacjach komercyjnych. Koncertuje w Polsce i za granicą solowo oraz z zespołami, których jest współtwórcą: „Klezmafour”, „Tango Fuerte”, „Baxtori”, „New Trio”. Stale koncertuje w Polsce i na świecie, a współcześni kompozytorzy powierzają mu prawykonania utworów na bandoneon i akordeon.

 

Marta Ustyniak – Babińska – sporan – uzyskała dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Brała udział w kursach wokalnych m.in. maestry Heleny Łazarskiej i maestry Anity Garancii, a także w konkursach. Zajęła III miejsce na VII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Złote Głosy Mazowsza oraz wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej 2012.

New Courses

Contact Info

1600 Amphitheatre Parkway New York WC1 1BA

Phone: 1.800.458.556 / 1.800.532.2112

Fax: 458 761-9562

Web: ThemeFusion

Najnowsze wpisy